Home > Journals > Medicine > Sang Thrombose Vaisseaux > summary
 
      Advanced search    Shopping cart    French version 
 
Latest books
Catalogue/Search
Collections
All journals
Medicine
Sang Thrombose Vaisseaux
- Current issue
- Archives
- Subscribe
- Order an issue
- More information
Biology and research
Public health
Agronomy and biotech.
My account
Forgotten password?
Online account   activation
Subscribe
Licences IP
- Instructions for use
- Estimate request form
- Licence agreement
Order an issue
Pay-per-view articles
Newsletters
How can I publish?
Journals
Books
Help for advertisers
Foreign rights
Book sales agents



 

Texte intégral de l'article
 
Printable version

Fruits and vegetables and coronary heart disease


Sang Thrombose Vaisseaux. Volume 22, Number 10, 517-22, décembre 2010, Mini-revue

Résumé   Texte intégral  

Author(s) : Luc Dauchet, Jean Dallongeville

Summary : Recent results of cohort studies have challenged protective effect of fruits and vegetables on cancer risk. What about coronary heart disease? What is the evidence of their protective effect? This evidence is based on observational cohort studies, nutrition prevention trials, investigations of effects of fruit and vegetables on cardiovascular risk factors and study of fruit and vegetables components. Observational epidemiological studies have reported either weak or non-significant associations. Meta analysis pooling these studies finds a weak association. Controlled nutritional prevention trials are scarce and the existing data do not show any clear protective effects of fruit and vegetables on coronary heart disease. Under rigorously controlled experimental conditions, fruit and vegetable consumption is associated with a decrease in blood pressure, which is an important cardiovascular risk factor. However, the effects of fruit and vegetable consumption on plasma lipid levels, diabetes, and body weight have not yet been thoroughly explored. Finally, controlled studies evaluating vitamins supplementation had disappointing results. In conclusion fruits and vegetables, source of vitamin fiber and water, should be consumed as part of a balance diet. Confirmation that fruits and vegetables have effect by themselves require new controls studies on cardiovascular risk factors.

Keywords : nutrition, fruit, vegetable, primary prevention, public health, coronary heart disease

 

About us - Contact us - Conditions of use - Secure payment
Latest news - Conferences
Copyright © 2007 John Libbey Eurotext - All rights reserved
[ Legal information - Powered by Dolomède ]